Kaszinó tojás, kolbászos zöldségmixszel

2016. február 07. 14:54 - Apró Zoltán

Tegnap csináltam egy kis kaszinó tojást. Nagy kedvencem, de nem szoktam rá szószt rakni, mert azt a részét nem szeretem. A kaszinó tojás mellé összesütöttem a kolbászt a szárzellerrel, répával és az egyik tojás fehérjét is beleraktam.
dsc05140.JPG

Hozzávalók:
Kaszinó tojáshoz:
2 tojás
majonéz
mustár
vaj

bors

Zöldségmix kolbásszal:
répa
vékonykolbász
szárzeller

Elkészítése nagyon egyszerű, először a tojást megfőzöm, miután felforr a víz, belerakom a vízbe a két tojást. Egy kanállal szoktam beleereszteni, hogy nehogy megrepedjen a fala a tojásnak. 10 percig  főzöm, hogy kemény tojás készüljön.

Eközben a répát megpucolom, és a szárzellerrel, illetve a kolbásszal együtt hosszúkás csíkokra vágom.

Miután elkészült a tojás kettévágom hosszában, és elkészítem a tojáskrémet. A sárgáját kiveszem és összekeverem  a vajjal, a mustárral, majonézzel. Sózom, majd borsozom. Az a lényeg, hogy krémes állagot kapjunk, azon belül az arányokat ízlés szerint lehet változtatni. Tehát miután krémesre kevertem a tojások sárgáját egy zacskóba beletöltöm, ezután a sarkát kivágom egy ollóval és visszatöltöm a tojásba. Emellett a képen is látható módon kis kupacokat nyomok a tányérra.

A kolbászos zöldségmixhez egy wokba rakom a kolbászt és a zöldségeket. Egy fél evőkanál olaj elég alá, mivel a kolbász is fog zsírt engedni. Beledobtam az egyik tojás fehérjét is. Tényleg csak 2-3 percig sütöm, hogy ropogósak maradjanak a zöldségek.

A tálalásnál a tányérra rakom a tojásokat, illetve rányomom a krémet, melléhalmozom a kolbászos zöldségmixet. A tojások tetejére díszítésként vékony répaszeleteket vágok zöldséghámozóval, és a tányérra kis pöttyöket csöpögtetek a kisült kolbászzsírból, amelyet villával vagy fogvájóval széthúzgálok. Akár pirítóst is kínálhatunk mellé, amelyre a tojásos krémet lehet kenni.

dsc05137.JPG

Miközben ezt a bejegyzést írtam azon gondolkoztam, hogy tojásból mennyi féle ételt lehet készíteni, így jövő héten egyfajta különkiadásként csak a tojás elkészítése módjaival fogok foglalkozni és tojásos ételeket fogok készíteni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bmenu.blog.hu/api/trackback/id/tr48368008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása